Deze Tux4u®/Penguin Suite Forever Support Voorwaarden zijn,
uitsluitend in aanvulling op de Algemene Voorwaarden,
bij voorrang
van toepassing op alle
onder de naam "Tux4u®/Penguin Suite Forever"
door Tux4u aangeboden en met Tux4u afgesloten
supportovereenkomsten,
alsmede op alle daaraan gerelateerde offertes, leveringen en diensten
van Tux4u,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Zij worden gepubliceerd via de website van Tux4u
en kunnen op verzoek kosteloos worden toegezonden.
Door het verstrekken van een opdracht tot "Tux4u®/Penguin Suite Forever"-gebaseerde dienstverlening, verklaart de opdrachtgever zich uitdrukkelijk bekend en akkoord met de Algemene Voorwaarden van Tux4u en deze aanvullende Tux4u®/Penguin Suite Forever Support Voorwaarden.
Voor alle zaken waarin deze Tux4u®/Penguin Suite Forever Support Voorwaarden niet voorzien geldt onverminderd hetgeen daarover in de Algemene Voorwaarden is bepaald.
De toepasselijkheid van enige voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
"Tux4u®/Penguin Suite Forever Support" heeft tot doel:
Het bieden van een professionele, optimaal functionerende, veilige, stabiele en betrouwbare Linux-werkomgeving: de "Tux4u®/Penguin Suite".
Het technisch ondersteunen van de gebruiker/beheerder van de "Tux4u®/Penguin Suite".
De dienstverlening omvat het niet-overdraagbare recht op (toegang tot) de in dit artikel omschreven "Software" en "Service & Support" voor het betreffende computersysteem.
De dienstverlening omvat uitdrukkelijk niet het door Tux4u (laten) beheren van het betreffende computersysteem: opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het beheren van zowel de hardware als de software van het betreffende computersysteem, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Software:
Het recht om
de door Tux4u ter beschikking gestelde versie
van de door haar ontwikkelde en geconfigureerde
"Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
op het betreffende computersysteem
te installeren en te gebruiken.
Opdrachtgever dient de afzonderlijke software-componenten te gebruiken conform hun specifieke licenties, copyrights en disclaimers.
De "Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
is modulair opgebouwd;
de exacte samenstelling hangt af van de versie.
Het staat opdrachtgever
in zijn functie van beheerder van het computersysteem en de software
vrij om,
met behulp van de door opdrachtnemer ter beschikking gestelde procedures
en
voorzover onderlinge software-afhankelijkheden
in de betreffende versie van de software-bundle dit toestaan,
individuele modules uit die specifieke versie van de software-bundle
op het betreffende computersysteem
(bij) te installeren, niet te installeren of te de-installeren.
(Zie ook artikel 9 lid 1.)
Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om
(de omvang van)
de "Tux4u®/Penguin Suite"
software-bundle te allen tijde aan te passen,
door software-componenten
toe te voegen, te wijzigen, te vervangen of te verwijderen
met het doel om de software-bundle te actualiseren
en/of de functionaliteit, veiligheid, stabiliteit
en betrouwbaarheid ervan te bevorderen dan wel te behouden.
Opdrachtgever kan aan de aanwezigheid
van specifieke software-componenten
in een bepaalde versie
van de "Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
geen rechten ontlenen
t.a.v. de aanwezigheid van exact diezelfde software-componenten
in een door opdrachtnemer
op enig moment ter beschikking gestelde aangepaste versie
van de software-bundle.
Zie ook: artikel (3) lid 2 sub B: Software-upgrades & Patches
Service & Support:
Exclusieve toegang tot de door Tux4u
t.b.v. het gebruik en beheer van de
"Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
ter beschikking gestelde
Service & Support.
Het staat opdrachtnemer vrij om te bepalen wanneer
en hoe vaak hij een nieuwe versie van de
"Tux4u®/Penguin Suite"
beschikbaar stelt ter installatie.
Ter indicatie:
Tux4u volgt de ontwikkeling van Debian GNU/Linux,
waarbij ca. eens in de twee jaar een nieuwe versie wordt
uitgebracht.
Na het ter beschikking stellen van een nieuwe versie van de
"Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
blijft de support op de voorgaande versie
van de "Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
nog gedurende 3 (drie) maanden beschikbaar.
Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever
om de herinstallatie van de nieuwe versie van de
"Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
zo spoedig mogelijk door te voeren.
Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het maken van backups
van gebruikersdata.
Opdrachtnemer raadt opdrachtgever ten zeerste aan om voorafgaand
aan het doorvoeren van een (her)installatie of upgrade
een backup te maken van alle gebruikersdata.
(Zie ook artikel 9, lid 1.)
(Her)installatie van de
"Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle
vereist een werkend computersysteem dat
voldoet aan bepaalde minimale systeemeisen.
Deze minimale systeemeisen worden door opdrachtnemer bepaald
en telkens aangepast aan de technische eisen van de
"Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle.
De minimale systeemeisen vermeld op het
Productblad
zijn indicatief.
(Zie ook artikel 9 lid 3.)
Indien het computersysteem niet (meer) voldoet aan de minimale
systeemeisen, zal opdrachtgever met Tux4u in overleg
treden om te bezien of het doorvoeren van
een (her)installatie of upgrade zinvol/mogelijk is.
Voor alle in het betreffende computersysteem aanwezige hardware-componenten geldt het voorbehoud van ondersteuning in de Linux-omgeving; dit is leveranciers- en type-afhankelijk. (Zie ook artikel 9 lid 4.)
Voor hulp verleend aan opdrachtgever bij het opnieuw installeren en configureren van software- en/of hardware-componenten, die geen deel uitmaken van de "Tux4u®/Penguin Suite", maar die door de opdrachtgever (dan wel door opdrachtnemer in opdracht van opdrachtgever) op enig moment aan het computersysteem werden toegevoegd, zullen kosten in rekening worden gebracht conform artikel 4 "Meerwerk".
Opdrachtnemer zal zich inspannen om software-upgrades en patches ter beschikking te stellen die naar zijn oordeel:
De support wordt uitsluitend verleend aan
de eerste of tweede contactpersoon van de opdrachtgever
op basis van een compleet ingevuld supportformulier.
De contactpersoon dient hiervoor in te loggen op
de Tux4u® Support-site.
Supportverzoeken die door opdrachtgever
op een andere wijze
dan via het supportformulier
worden ingediend
zullen worden afgehandeld
conform artikel 4 "Meerwerk".
Opdrachtgever wordt geacht de in het kader van de supportovereenkomst
ter beschikking gestelde documentatie zorgvuldig te raadplegen,
relevante log-bestanden uit te lezen
en/of ter beschikking gestelde diagnostische middelen te benutten
alvorens de hulp van het supportteam in te roepen.
Om de supportprocedure te bespoedigen
en het risico op misverstanden te verkleinen
dienen supportverzoeken zo correct mogelijk omschreven
en zo goed mogelijk gedocumenteerd te worden ingediend
(voorzien van de exacte tekst van de foutmelding,
een relevant deel van een log-bestand
of een gedetailleerde omschrijving van de
omstandigheden waarin het probleem zich voordoet).
Opdrachtgever dient misbruik en/of oneigenlijk gebruik van support te voorkomen en de aanwijzingen van het supportteam correct en volledig op te volgen.
Van technische en applicatie support zijn uitgesloten:
Opdrachtnemer stelt zich ten doel de documentatie zo
accuraat mogelijk ter beschikking te stellen voor zover hij
daar invloed op kan uitoefenen.
Opdrachtgever zal opdrachtnemer hierbij helpen door
eventuele onjuistheden aan opdrachtnemer door te geven.
Opdrachtgever dient misbruik en/of oneigenlijk gebruik van de documentatie te voorkomen en de documentatie uitsluitend te gebruiken conform de vermelde copyrights en disclaimers.
Aan de aanwezigheid van documentatie kunnen door opdrachtgever geen rechten worden ontleend tot het verkrijgen van (technische of applicatie) support, zoals bedoeld in dit artikel (3) in lid 2 sub C "Support (helpdesk)".
Het is ter beoordeling aan opdrachtnemer of aanvullende diensten als meerwerk kunnen worden uitgevoerd.
Het verrichten van meerwerk leidt niet tot een functionele uitbreiding van de supportovereenkomst.
Meerwerk zal door de opdrachtnemer worden verricht op basis van nacalculatie en tegen het op dat moment geldende tarief, tenzij anders is overeengekomen.
Onverminderd het in de Algemene Voorwaarden artikel 2 bepaalde
geldt, in aanvulling op artikel 2 lid 2 eerste alinea
van de Algemene Voorwaarden,
voor de totstandkoming van de supportovereenkomst het volgende:
de "Tux4u®/Penguin Suite Forever" supportovereenkomst
komt tot stand op het moment dat
Tux4u
de door de opdrachtgever verstrekte opdracht tot het afsluiten van de
supportovereenkomst voor het betreffende computersysteem
voor akkoord aan de opdrachtgever bevestigt.
Zonder deze bevestiging zal er geen sprake zijn
van een supportovereenkomst tussen partijen
of van uit een supportovereenkomst voortvloeiende verplichtingen
dan wel rechten.
In het kader van de supportovereenkomst dient de opdrachtgever minimaal 1
(één) en maximaal 2 (twee) contactpersonen aan te wijzen,
die statutair of wettelijk bevoegd zijn om
namens hem cq. namens zijn organisatie
opdrachten tot dienstverlening,
dan wel tot wijziging of beëindiging daarvan,
aan de opdrachtnemer te verstrekken.
De tweede contactpersoon zal dienen als plaatsvervanger van de eerste.
De opdrachtnemer zal zich bij zijn contacten met de opdrachtgever
in eerste instantie wenden tot de eerste contactpersoon.
Tenzij de opdrachtnemer daar wettelijk of van rechtswege toe is gedwongen
zal hij in het kader van de supportovereenkomst geen opdrachten
aanvaarden verstrekt door andere personen dan
voornoemde twee contactpersonen,
ook al zouden die andere personen aangeven
evenzeer namens de opdrachtgever te handelen.
Opdrachtgever is te allen tijde gerechtigd om opdrachtnemer schriftelijk
op de hoogte te stellen van een wijziging ten aanzien van
de twee contactpersonen.
Bij het aangaan van de supportovereenkomst
komen opdrachtgever en opdrachtnemer een datum overeen
waarop de opdrachtnemer het betreffende computersysteem
voor het eerst operationeel zal opleveren aan de opdrachtgever:
de opleveringsdatum.
De opleveringsdatum geldt als ingangsdatum
voor de overeengekomen looptijd van de
bij het betreffende computersysteem behorende
"Tux4u®/Penguin Suite Forever" supportovereenkomst.
Vanaf het moment van oplevering gelden
dag en maand van de opleveringsdatum,
in combinatie met de overeengekomen looptijd,
als de vervaldatum van de supportovereenkomst,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
De vervaldatum blijft ongewijzigd
zolang de supportovereenkomst van kracht is.
Aan de supportovereenkomst zijn
per overeengekomen looptijd
kosten verbonden,
die bij vooruitbetaling ineens verschuldigd zijn.
Facturering van deze kosten geschiedt allereerst
direct bij het aangaan van de supportovereenkomst
en vervolgens periodiek,
op basis van de vervaldatum,
zolang de supportovereenkomst van kracht is.
Opdrachtgever dient de factuur
te voldoen op het in de factuur vermelde rekeningnummer
en binnen de op de factuur vermelde termijn.
Electronische facturen worden gesteld op naam en factuuradres van
de opdrachtgever en verzonden naar het facturerings e-mailadres van
de opdrachtgever, ter attentie van de eerste contactpersoon.
Voor het overige geldt ten aanzien van betalingsvoorwaarden,
eigendomsrechten, retentierecht en reclamerecht
onverminderd het in de Algemene Voorwaarden artikel 6
bepaalde.
De "Tux4u®/Penguin Suite Forever" supportovereenkomst heeft
een looptijd van
1 (één) jaar,
te rekenen vanaf de opleveringsdatum, tenzij anders is overeengekomen.
Gedurende de overeengekomen looptijd is de supportovereenkomst niet
tussentijds opzegbaar.
De supportovereenkomst wordt op de vervaldatum telkens stilzwijgend
verlengd met een termijn van 1 (één) jaar,
tegen het op dat moment geldende tarief
en tegen de op dat moment geldende voorwaarden,
tenzij anders is overeengekomen.
Indien opdrachtgever de supportovereenkomst na de overeengekomen looptijd
niet wenst voort te zetten
dient hij de supportovereenkomst schriftelijk op te zeggen
met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal 30 (dertig) dagen
vóór de vervaldatum.
Als datum van opzegging geldt de datum waarop de opzegging door de
opdrachtnemer is ontvangen.
Opdrachtnemer zal de opzegging
aan opdrachtgever voor akkoord bevestigen, onder vermelding van
de datum van effectieve beëindiging van de supportovereenkomst
en de hoogte van een eventueel te crediteren bedrag.
Na de overeengekomen looptijd is tussentijdse opzegging mogelijk
met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal 30 (dertig) dagen.
Opdrachtgever dient dit schriftelijk te doen,
onder vermelding van de gewenste beëindigingsdatum.
Opdrachtnemer zal de opzegging
aan opdrachtgever voor akkoord bevestigen, onder vermelding van
de datum van effectieve beëindiging van de supportovereenkomst.
Opdrachtnemer zal opdrachtgever crediteren voor
hetgeen
op factuur teveel vooruit is betaald
aan voor de supportovereenkomst verschuldigde kosten,
naar beneden afgerond in eenheden van hele maanden,
gerekend vanaf de effectieve beëindigingsdatum
van de supportovereenkomst
tot aan de eerstvolgende vervaldatum.
Ten aanzien van het recht van Tux4u om de
supportovereenkomst
te beëindigen geldt onverminderd het
in de Algemene Voorwaarden artikel 3 bepaalde.
In aanvulling op de Algemene Voorwaarden artikel 3 lid 3a
behoudt opdrachtnemer zich tevens het recht voor om,
zonder tot enige restitutie gehouden te zijn en
onverminderd het in artikel 3 lid 3 van de Algemene Voorwaarden
bepaalde,
de supportovereenkomst ofwel per de vervaldatum niet te verlengen ofwel
per direct te beëindigen
in geval van misbruik en/of oneigenlijk gebruik
van de "Tux4u®/Penguin Suite",
de "Tux4u®/Penguin Suite Forever" supportovereenkomst
of enig onderdeel daarvan.
Onder misbruik of oneigenlijk gebruik dient in dit verband
te worden verstaan:
elke vorm van gebruik waarbij aan de zijde van opdrachtgever niet
is of wordt gehandeld conform de in deze Tux4u®/Penguin Suite
Forever Support Voorwaarden
omschreven doelstelling(en) en/of verplichting(en).
De supportovereenkomst is niet overdraagbaar:
niet van de opdrachtgever op
een andere rechtspersoon of natuurlijke persoon
en evenmin van het betreffende computersysteem
op een ander computersysteem.
In voorkomende gevallen dient de opdrachtgever
de betreffende supportovereenkomst te beëindigen
op de in artikel 6 omschreven wijze, waarna er
door een daartoe bevoegd persoon
een verzoek voor een nieuwe supportovereenkomst
bij de opdrachtnemer kan worden ingediend.
Ten aanzien van prijzen/tarieven en wijzigingen daarin geldt onverminderd
hetgeen daarover in de Algemene Voorwaarden artikel 5 is bepaald.
In afwijking van het in de Algemene Voorwaarden artikel 5 lid 11c
eerste regel bepaalde,
geldt bij een herziening van het tarief
ten aanzien van de ingangsdatum echter het volgende:
de aanpassing van het tarief zal voor een reeds bestaande
"Tux4u®/Penguin Suite Forever" supportovereenkomst
pas worden doorgevoerd per de eerste vervaldatum
die volgt op de betreffende tariefswijziging.
In aanvulling op hetgeen in de Algemene Voorwaarden artikel 9 ten aanzien van aansprakelijkheid, vrijwaringen en uitsluitingen is bepaald, geldt in het kader van de dienstverlening op grond van de "Tux4u®/Penguin Suite Forever" supportovereenkomst het volgende:
Opdrachtnemer levert de dienst "Tux4u®/Penguin Suite Forever Support" op basis van "Best Effort". Dit betekent dat hij zich zal inspannen om de in artikel 2 omschreven "Doelstelling" naar beste vermogen te verwezenlijken op basis van de in artikel 3 omschreven "Omvang van de dienstverlening".
Opdrachtnemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige schade van welke aard dan ook -met inbegrip van indirecte schade, vervolgschade en/of schade in de vorm van gederfde omzet of winst- ontstaan ten gevolge van het niet of niet optimaal functioneren van (onderdelen van) het betreffende computersysteem en/of de "Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle, al dan niet in samenhang met andere apparatuur, infrastructuur of programmatuur van de opdrachtgever.
De verantwoordelijkheid voor het gebruik en het beheer
van het betreffende computersysteem en de software
berust volledig bij de opdrachtgever.
Opdrachtgever is zich er van bewust, dat onzorgvuldig beheer zoals:
kan leiden tot schade zoals:
Opdrachtgever aanvaardt dat de "Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle inclusief (ad hoc) ter beschikking gestelde software zoals installatieprocedures en patches, ondanks door opdrachtnemer geïmplementeerde testprocedures, onvoorzien en onbedoeld softwarefouten ('bugs') kan bevatten, zoals programmeerfouten in de software zelf of fouten in softwareconfiguratie bestanden en hij vrijwaart opdrachtnemer voor enige schade, van welke dan aard ook, die uit dergelijke fouten zou kunnen voortvloeien.
Indien opdrachtgever een softwarefout vermoedt, zal opdrachtgever
een onderzoek instellen om vast te stellen of er aanwijzingen zijn
voor een softwarefout of dat er sprake is van een andere oorzaak,
zoals een hardwaredefect, netwerkprobleem, beheerfout, gebruikersfout, etc.
Indien er aanwijzingen zijn voor een softwarefout, zal opdrachtgever
het probleem melden bij opdrachtnemer.
Opdrachtgever zal hierbij opdrachtnemer voorzien van zoveel
mogelijk relevante informatie, zoals in welke situatie het probleem
zich voordoet, reproduceerbaarheid, foutmeldingen, log-bestanden.
Na melding zal opdrachtnemer het probleem onderzoeken.
Het is aan opdrachtnemer om te beoordelen
of, en zo ja welke, passende maatregelen genomen dienen te worden.
Het is geenszins de bedoeling het melden van softwarefouten te
ontmoedigen.
Echter,
indien opdrachtgever bij herhaling ongegrond
melding maakt van softwarefouten,
behoudt opdrachtnemer zich het recht voor
aan opdrachtgever de gemaakte kosten in rekening brengen
tegen het op dat moment geldende tarief.
Voorzover opdrachtgever aanvaardt dat specifieke hardware-componenten of softwarematige functionaliteiten uitsluitend aangestuurd kunnen worden vanuit 'closed source' software (of, zoals bij bepaalde hardware-componenten het geval is, zelf 'closed source' software kunnen bevatten), aanvaardt hij eveneens de daaraan verbonden risico's en vrijwaart hij opdrachtnemer voor enige schade, van welke aard dan ook, die uit de aanwezigheid en het gebruik van de betreffende componenten, functionaliteiten en software zou kunnen voortvloeien.
Indien de opdrachtgever de "Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle (her)installeert of upgrade op een computersysteem dat niet (meer) voldoet aan de minimale specificaties, aanvaardt hij dat de "Tux4u®/Penguin Suite" niet of niet optimaal zal kunnen functioneren en vrijwaart hij de opdrachtnemer tevens voor enige schade, van welke aard dan ook, die daaruit zou kunnen voortvloeien. (Zie ook artikel 3 lid 2 sub A "Installatie-bundle & Periodieke Upgrade" en het Productblad.)
Voorzover in het betreffende computersysteem aanwezige hardware-componenten softwarematige ondersteuning behoeven vanuit de "Tux4u®/Penguin Suite" software-bundle, aanvaardt de opdrachtgever dat deze componenten mogelijk niet, nog niet of niet optimaal vanuit de software-bundle ondersteund kunnen worden (bv. doordat er nog geen geschikte Linux 'drivers' voor ontwikkeld zijn of doordat de betreffende hardwarefabrikant de specificaties nog niet aan de ontwikkelaars heeft vrijgegeven) of dat deze componenten uitsluitend ondersteund kunnen worden vanuit 'closed source' software en vrijwaart hij opdrachtnemer voor enige schade, van welke aard dan ook, die daaruit zou kunnen voortvloeien.
Tux4u zal in voorkomende gevallen in opdracht van de opdrachtgever herstelwerkzaamheden op het betreffende computersysteem uitvoeren dan wel aanwijzingen daarvoor verstrekken. Dit zal conform artikel 4 worden afgehandeld als "Meerwerk", op basis van nacalculatie tegen het op dat moment geldende tarief.
Tux4u is niet aansprakelijk voor technische problemen
of enige schade, van welke aard dan ook,
ontstaan door
diefstal, misbruik en/of oneigenlijk gebruik van identificatiegegevens
(toegangscodes)
aan de zijde van de opdrachtgever.
In voorkomende gevallen
is de opdrachtgever volledig aansprakelijk voor enige uit
de diefstal, het misbruik en/of het oneigenlijk gebruik voortvloeiende
(vervolg)schade aan de zijde van Tux4u.
Conform hetgeen daarover in de Algemene Voorwaarden artikel 11 is bepaald,
zullen partijen in het kader van de supportovereenkomst
over en weer geheimhouding betrachten ten aanzien van
informatie die naar zijn aard vertrouwelijk is dan wel die wettelijk,
van rechtswege of door (een der of beide) partijen zelf als vertrouwelijk
is aangemerkt.
Ten aanzien van informatie waarvan het vertrouwelijk karakter
-ofwel gezien de aard van de informatie,
ofwel omdat dit voortvloeit uit bepaalde in deze voorwaarden
genoemde verplichtingen-
ook na afloop van de supportovereenkomst blijft voortbestaan
geldt, in aanvulling op de Algemene Voorwaarden artikel 11,
het volgende:
partijen zullen ten aanzien van dergelijke informatie
ook na beëindiging van de supportovereenkomst geheimhouding blijven
betrachten, teneinde mogelijke schade voor een der partijen dan wel
voor beide partijen zoveel mogelijk te voorkomen.
De door de opdrachtnemer verstrekte identificatiegegevens (toegangscodes)
vormen een voorbeeld van dit type vertrouwelijke informatie.
Door het aangaan van de supportovereenkomst geeft de opdrachtgever toestemming aan de opdrachtnemer om, naast gegevens omtrent het betreffende computersysteem, ook een beperkt aantal bedrijfs- en persoonsgegevens in zijn gegevensbestand te verwerken. Het betreft uitsluitend gegevens die nodig zijn om de supportovereenkomst correct te kunnen uitvoeren en om correct te kunnen administreren en factureren, zoals tenaamstelling, (factuur-)adres, zakelijk telefoonnummer, e-mailadres en gegevens omtrent de twee contactpersonen.
Ten aanzien van deze gegevens geldt het volgende:Indien de opdrachtgever inzage wil hebben in zijn gegevens kan hij daartoe een schriftelijk verzoek indienen bij de opdrachtnemer. De opdrachtnemer kan voor het verstrekken van de gegevens een kleine vergoeding in rekening brengen.
In het kader van de supportovereenkomst zal de opdrachtnemer diverse identificatiegegevens (toegangscodes) ter beschikking stellen aan de opdrachtgever. De ter beschikking gestelde identificatiegegevens zijn niet overdraagbaar.
De opdrachtgever is verplicht om de ter beschikking gestelde identificatiegegevens:
Voorzover door de opdrachtnemer is aangegeven dat bepaalde
identificatiegegevens door de opdrachtgever gewijzigd mogen worden,
is de opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor het doorvoeren van de
wijziging en voor eventueel daaruit voortvloeiende
(technische) problemen.
Ook na het doorvoeren van een dergelijke wijziging dient
het vertrouwelijk karakter
van de oorspronkelijk door de opdrachtnemer verstrekte
identificatiegegevens gehandhaafd te blijven.
De opdrachtgever dient maatregelen te treffen om verlies,
gebruik door onbevoegden, diefstal en andere vormen van misbruik
en/of oneigenlijk gebruik van de identificatiegegevens
te voorkomen.
De opdrachtgever dient geconstateerd misbruik en/of
oneigenlijk gebruik onverwijld aan de opdrachtnemer te melden
en passende maatregelen te treffen om herhaling te voorkomen.
Indien de opdrachtnemer constateert dat er
aan de zijde van de opdrachtgever
sprake is van misbruik en/of oneigenlijk gebruik,
zal hij passende maatregelen treffen en
behoudt hij zich tevens het recht voor te handelen
conform de bepalingen in artikel 6 lid 4.
Tux4u behoudt zich het recht voor om deze
Tux4u®/Penguin Suite Forever Support Voorwaarden te wijzigen
of aan te vullen.
De opdrachtgever zal hiervan in kennis worden gesteld.
Voor reeds lopende supportovereenkomsten worden de gewijzigde voorwaarden van kracht per de eerste vervaldatum volgend op de bekendmaking.
Indien de opdrachtgever de gewijzigde voorwaarden niet kan
of wil accepteren, kan hij de supportovereenkomst
zonder opzegtermijn beëindigen
per de datum waarop de gewijzigde
voorwaarden voor de betreffende supportovereenkomst
van kracht worden.
Opdrachtgever dient dit te doen
middels een schriftelijke kennisgeving aan de opdrachtnemer
en onder vermelding van de reden van opzegging.
Opdrachtnemer zal de opzegging
aan opdrachtgever voor akkoord bevestigen, onder vermelding van
de datum van effectieve beëindiging van de supportovereenkomst
en de hoogte van een eventueel te crediteren bedrag.
Creditering zal worden afgehandeld conform artikel 6 lid 3.
Ten aanzien van de geschillenregeling en het toepasselijk recht geldt onverminderd hetgeen daarover in de Algemene Voorwaarden artikel 13 is bepaald.
Indien een bepaling van deze Tux4u®/Penguin Suite Forever Support
Voorwaarden dan wel van de Algemene Voorwaarden door een gerechtelijke
instantie ongeldig of nietig wordt verklaard, zal dit de geldigheid
van alle overige bepalingen
alsmede de geldigheid van de supportovereenkomst zelf
onaangetast laten.
De betreffende bepaling zal geacht worden te zijn
vervangen door een nieuwe bepaling,
waarvan de termen zoveel als rechtens
mogelijk is het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling
zullen weergeven.